צופים יקרים!
סוגי מקהלות:
אנסנבל - הרכב סולני- מקהלה אשר מכילה אדם אחד מכל קול.
קאמרית - מקהלה אשר מכילה עד 3-4 זמרים מכל קול. החשוב במקהלה הוא הצליל והמצלול ולא מספר
הזמרים. ככל שהמקהלה קטנה יותר כל זמר חשוב יותר ולכן האיכות של כל זמר חייבת להיות גבוהה יותר..
בדרך כלל כאשר כמות הזמרים קטנה יותר נוטים לבצע מוזיקת א-קפלה או יצירות קאמריות מתאימות...
המקהלות הקאמריות מוגבלות לביצוע דינאמיקות רחבות ולביצוע יצירות המצריכות כמובן עוצמה מוזיקלית..
ככל שהמקהלה קטנה יותר קשה ליצור שירת unisono...
מקהלה - מקהלה אשר מכילה מעל 4 זמרים מכל קול.
אקפלה - שירת מקהלה ללא ליווי תזמורת או כלי מוזיקלי..
אוניסונו - מספר זמרים שרים בו זמנית את אותם הצלילים .
מקהלה אורוטורית - מקהלה אשר מונה בין 75 -150 זמרים וזמרות בבלנס נכון. מקהלה מסוג זה מיועדת
לביצוע יצירות עם תזמורת גדולה. הבעיה במקהלה גדולה זה הקושי בקבלת רתמיות זריז ומהיר כמו
במקהלה קאמרית.
מקהלה פילהרמונית - מקהלה אשר מחייבת התאמה בין גודל הסאונד של המקהלה לגודל הסאונד של
התזמורת .
דינמיקה - ההבדל בעוצמה של השירה המקהלתית . הייחוד בין שירת ה-ff לשירת ה-pp.
מדריגל - שיר חילוני מהמאה ה-16 מתקופת הרנסנס מיועד במיוחד לאנסנבל ב-4 קולות ..
מקהלה מעורבת - מכילה את כל המנעדים אינה מחייבת לכלול גם גברים וגם נשים.
מקהלת טון מושווה - כל הזמרים במקהלה שרים את אותו מנעד.
שירה פוליפונית
פוליפונית – מרקם המכיל מעל שתי קולות אשר לקול קול קצב ומלודיה נפרדת משלו.
שירה הומופונית
מונופונית – מרקם שבו כל הקולות נעים יחד מבלי שאחד מהם יגלה עצמאות ריתמית, להבדיל מפוליפוניה.
מוזיקה כנסייתית
מוזיקה זו הושרה עוד בזמן הרנסנס ע"י ילדים ונערים. הילדים בני 7-12 שרו את הסופרן והאלט והנערים בני 12-17 שרו את הטנור והבס. וזה כמובן מפאת האיסור של הכנסייה דאז לנשים לשיר.. המקהלות כיום מאפשרות לנשים לשיר את הקטע של הסופרן והאלט מהבחינה שלנשים קול חם ובשל ומהבחינה הפשוטה
שגם נשים רצו לשיר.
השירה בכנסייה הינה שירה איטית וזאת על מנת לשמור על הבנת המילים הקדושות. כמו כן ההד בכנסייה
גורם לערבוב הצליל והמילים ולכן שרים בכנסייה באופן איטי יותר.
.
המשך צפייה מהנה!