תיאוריה מוזיקלית  

      חיים לוי
 
 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


מונה:

הסרט- רשימת שינדלר

דף הבית >> מוזיקה לסרטים >> הסרט- רשימת שינדלר
 

מוזיקה לקולנוע- ניתוח סרט מהבחינה המוזיקלית 

1.   שם הסרט - רשימת שינדלר 
רשימת שינדלר הוא סרט קולנוע משנת 1993 של הבמאי היהודי-אמריקאי סטיבן ספילברג, המבוסס על ספר
בשם זה שכתב תומאס קנילי, אשר מספר את סיפורו האמיתי של התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר, שעסק בתקופת השואה בהצלת חייהם של יהודים רבים ממכונת ההשמדה הנאצית.
שינדלר, שהיה בעליהם של מפעלי תעשייה, שיחד קציני צבא גרמנים על-מנת שיתאפשר לו להעסיק יהודים,
על אף סיכון חייו שלו. הוא העסיק במפעלו כ-1,200 יהודים.
בשנת 1967 הוכר שינדלר על ידי מדינת ישראל כחסיד אומות העולם.
הסרט רשימת שינדלר זכה ב-7 פרסי אוסקר :
·        פרס אוסקר לסרט הטוב ביותר לשנת 1993
·        פרס אוסקר לבימאי הטוב ביותר לשנת 1993
·        פרס אוסקר למלחין הטוב ביותר לשנת 1993
·        פרס אוסקר לפסקול הסרט הטוב ביותר לשנת 1993
·        פרס אוסקר לצילום הטוב ביותר לשנת 1993
·        פרס אוסקר לעריכה הטובה ביותר לשנת 1993
·        פרס אוסקר לעיצוב ההפקה הטוב ביותר לשנת 1993
 
2.    בימאי הסרט-סטיבן ספילברג   

סטיבן אלן ספילברג- נולד ב-18  בדצמבר 1946 הוא בימאיתסריטאי ומפיק טלוויזיה וקולנוע יהודי-אמריקאי.
זוכה 2 פרסי אוסקר לבמאי הטוב ביותר ו-2פרסי גלובוס הזהב.
ספילברג הוא אחד מהבמאים המצליחים והמוערכים ביותר בתולדות הוליווד בכל הזמנים. הפקותיו מגוונות:
משוברי קופות נוסחתיים, שגיבוריהם הם דינוזאורים ממוחשבים  החל מ-פארק היורה", עד יצירה בת שלוש
שעות המצולמת בשחור לבן ומציגה את השואה "רשימת שינדלר".
בשנת 2004 תואר ספילברג בין השאר מעל דפי מגזין הבידור "פרמייר", כאישיות המשפיעה ביותר בהוליווד.
זכה פעמיים בפרס אוסקר לבמאי הטוב ביותר, עבור הסרטים "רשימת שינדלר" ו"להציל את טוראי ריאן".
הצלחותיו הקולנועיות באו לידי ביטוי גם במימד הכלכלי. לפי מגזין פורבס, מוערך הונו בכ-3.6 מיליארד דולר
נכון לספטמבר 2018.
 
3.    מלחין הסרט - ג'ון ויליאמס

ג'ון טאונר ויליאמס - נולד ב8 בפברואר 1932 הוא מנצח ומלחין סרטים אמריקאי, שנודע בשיתוף הפעולה
עם סטיבן ספילברג וג'ורג' לוקאס.
ויליאמס הוא אחד ממלחיני הפסקול הבולטים ביותר ובין יצירותיו הידועות נמנות נעימות הנושא של "סופרמן", "מלתעות", סרטי  "אינדיאנה  ג'ונס", סרטי "מלחמת הכוכבים", "פארק היורה" וסרטי "הארי פוטר".
בפרס האוסקר עצמו זכה ג'ון ויליאמס חמש פעמים:
כנר על הגג" (1971) - פסקול קומי/מוזיקלי (על העיבוד) מלתעות" (1975)מלחמת הכוכבים - פרק 4: תקווה חדשה" (1977) אי.טי. - חבר מכוכב אחר" (1982)וכמובן רשימת שינדלר" (1993)
 
ג'ון ויליאמס מחזיק בשיא המועמדויות לאוסקר לאדם חי, ורק וולט דיסני עולה עליו במספר המועמדויות לאוסקר.
בנוסף זכה ג'ון ויליאמס פעמיים בפרס אמי,  7 פעמים בפרס באפט"א לקולנוע ו-18 פעמים בפרס הגראמי.
את הפסקול של "רשימת שינדלר" הלחין, ניצח והפיק המוזיקאי ג'ון ויליאמס. הפסקול מורכב ברובו ממוזיקה תזמורתית כשכלי הנגינה המוביל הוא כינור, עליו מנגן הכנר יצחק פרלמן. בחלק מהשירים שולבה מקהלה. את
הסרט חותם השיר "ירושלים של זהב", אך בעקבות הביקורת על כך שהשיר לא קשור לשואה, שינה ספילברג את
שיר הסיום בגרסה שהופצה בישראל ובחלק ממדינות אירופה לשיר "הליכה לקיסריה" "אלי אלי", בביצועה של
הזמרת נתנאלה.
על גבי עטיפת האלבום כתב ספילברג מספר מילות הערכה לעבודתו של ג'ון ויליאמס לסרט זה: "הפתרון שמצא ויליאמס (לפסקול) הוא עדין ופשוט. רוב הסרטים, עליהם עבדנו יחד, דרשו מאיתנו שיתוף פעולה מלא. עובדה זו התקיימה בסרטים כדוגמת "אינדיאנה ג'ונס" או "מלתעות". כל אחד מאיתנו נדרש להתנתק מסגנונו האישי
ולהתחיל מחדש. זהו בהחלט אלבום המיועד להאזנה בעיניים עצומות ובלב פתוח".
 
4. גיבור הסרט - ליאם ניסן   

ליאם ג'ון ניסן-  נולד ב-7 ביוני 1952 הוא שחקן צפון אירי שהיה מועמד לפרס אוסקר.עבור רשימת שינדלר.
חבר כבוד של מסדר האימפריה הבריטית.
משחקו בסרט "רשימת שינדלר" כאוסקר שינדלר קנה לו הערכה רבה וכן מועמדות לפרס האוסקר בשנת 1993.
בסופו של דבר הוענק הפרס לטום הנקס על משחקו ב"פילדלפיה".
ליאם ניסן – הוא אחד השחקנים הבולטים כיום בתעשיית הקולנוע, והוא התפרסם בכל העולם בזכות הסרט
"חטופה".
 
5.  נתונים לצורך ניתוח הסרט
עבודת הגמר כוללת האזנה למוזיקה של הסרט וניתוח הסרט מהבחינה המוזיקלית לנושאים הבאים:
·  סקור- סמן בהדגשה או במרקר את הקטעים אשר צריך לכתוב עבורם הלחנה כל שהיא.
·  אנדר סקור- עובד על התת מודע, התת מודע עסוק בנרטיב העין אשר קולטת הרבה יותר מהאוזן..
               העין מחוברת למוח, והאוזן מחוברת לשמיעה ..ולכן בכותבנו לחן מוזיקלי לסרט עלינו לפנות לא                                  לעין אלא לאוזן. האוזן היא ששומעת את הרגש במוזיקה. רוב הזמן העין צופה בסרט עצמו.
 
6.  לפי חמשת  ה- W

https://www.youtube.com/watch?v=Hq-5c-jVgnE                    
 
  1. Who
 אלו כלים למשל ינוגנו בקטע זה?
 בהוצאה להורג של המהנדסת היהודיה, ג'ון ויליאמס בוחר שלא לנגן כאן כלום ולתת להוצאה להורג להתבטא
 ביתר שאת ללא כל דבר חיצוני כולל המוזיקה. המשפט- של הסצנה הזו : "לא תנצחו את עמי".
https://www.youtube.com/watch?v=Hq-5c-jVgnE                   
 
  1. Where
היכן המקומות שבהם נכנסת המוזיקה? לפני  שאנו כותבים את המוזיקה יש לסמן את המקומות שבהם תכנס המוזיקה. 
תחילת הסרט – מוזיקה עם המון רעשים ונביחות כלבים, מסביב מוזיקה המושרת על ידי מקהלה גדולה. ונגינת
הכינור ע"י יצחק פרלמן .. ממחישה את תחילת הזוועה. "ואנוכי אסתיר פניי מכם ביום ההוא"
זה ו גם המוטיב של הסרט - מוזיקה אשר מבקשת כביכול לסלוח.. אך לא לשכוח.
       
  1. When
מתי  בדיוק נוח למוזיקה להיכנס?. הרגע המדויק שבו נכנסת המוזיקה.
 
  1. Why
למה מוזיקה זו ולא אחרת ?
"הילדה באדום"- שירת המקהלה באידיש.. השירה הולכת וגוברת ככל שגוברת הזוועה. המבט הלא מאמין של
 גיבור הסרט ,, בראותו את הזוועה מתרחשת מול עיניו.    

 
  1. What
על איזו מוזיקה ללכת? זמן, סגנון, תוכן..
בסוף הסרט ג'ון ויליאמס המלחין יחד עם הבימאי ספילברג מחליטים להשתמש ב- בקונצ'רטו לכינור
מס' 1 של ליסט..  בניגון יצחק פרלמן- כאשר ברקע דבריו של גיבור הסרט כאשר הוא ממרר בבכי:
 "הייתי יכול להציל עוד אנשים"..

 
לפי המוטיבים:
מוטיב- היא תבנית מלודית קצרה החוזרת שוב ושוב ועשויה לשמש לבניית נושא.
לייט מוטיב-  הוא מוטיב או נושא המתקשר עם אדם, מקום, או רעיון.

מוטיב I – נגינת הכינור בתחילת הסרט ע"י יצחק פרלמן. מוטיב החוזר ושוב ושוב בסרט אשר ממחיש כי
               המוזיקה היהודית והעם היהודי יחיה לנצח.
 
מוטיב II – העיירה היהודית Jewish Town
 
שיר תפילה שהלחנתי לצורך עבודה זו, השיר נקרא : "שומע תפילה"

שמע קולנו אדוני אלוהינו..
קבל ברחמים וברצון את תפילתנו..
מלפניך מלכינו ריקם אל תשיבנו..
כי אתה שומע תפילה.

 
6. התרשמות אישית מהסרט
הסרט הוא בעל עוצמה אדירה : שלושה ענקים חברו יחדיו :ה-בימאי-סטיבן ספילברג, המלחין- ג'ון ויליאמס,
וגיבור הסרט- ליאם ניסן , גרמו לסרט זה להיות אחת מפנינות הקולנוע שניתן לצפות בהן שוב ושוב.
הסרט אומנם לא עסק בתמונות ההשמדה עצמה ובתמונות הזוועה, ולמרות זאת הסרט היה ברובו קשה לצפייה.
הסרט בגדול נגע בבעיה היותר חמורה לטעמי, ש"כל דבר ניתן לקנות בכסף, כולל חיי אדם"...
הסרט פותח (ומסיים) בסצינה של הדלקת נרות, כמוטיב המהווה מסגרת לעלילה. משמעותה וחשיבותה של
המסורת והדת היהודית , האור מול כוחות האופל, המשכיות החיים מול האפלה.. 
 
הסרט צולם כולו בשחור לבן (דבר אשר הוסיף דכדוך נוסף לצופה בסרט) כדי לשרת מהבחינה האוטנטית את
התקופה שכפי שידוע בזמן התרחשות השואה לא היו סרטים בצבע.. ומלבד הילדה הלבושה במעיל באדום (הדם היהודי) המהווה תפנית משמעותית בסרט, כשבעקבותיה מחליט שינדלר לסייע ליהודים, מסתיים הסרט בסצנה אחרונה בצבע: ניצולי שינדלר האמיתיים מניחים אבן על קברו של שינדלר בירושלים, כשהם מלווים בשחקני הסרט.

7. הביקורת על הסרט
אחת הביקורות כלפי הסרט טענה שהיהודים הוצגו בו באופן סטריאוטיפי, כדמויות שאוהבות כסף מצד אחד,
וכדמויות כנועות מצד שני. תשומת הלב הייתה ממוקדת בעיקר ביהודים שניצלו, ואילו הנספים נשארו על פי רוב עלומים וללא התייחסות כלל. הסרט לא מספר על היהודים שהגיעו למפעלי שינדלר ממחנות העבודה לעומת זאת בספר כן מזכירים אותם. טענת ספילברג לכך היא שלא היה מקום בסרט להכניס קטעים אלו.

במאי הסרט הואשם בכך שהתחמק מטיפול ממשי בזוועות השואה, והציג תמונה רכה יותר של המציאות האמיתית. נטען כי אנשים רבים שאין להם ידע מוקדם על השואה וצפו בסרט, עלולים לחשוב שהרבה יותר יהודים ניצלו ממה שקרה באמת. גם גרמני נאצי שהציל יהודים היה בעייתי לטענת המבקרים, כי זה היה מאוד נדיר ולא ייצג את רוב
העם הגרמני. אחת הסצנות הבעייתיות בסרט על פי המבקרים, הייתה כשראו שבמקלחות במחנה פרצו זרמי מים ולא גז רעיל.  חלק מהמבקרים טענו גם שהסוף לא התאים לשאר הסרט והיה רגשני יתר על המידה.
וכמובן אורכו של הסרט 3 שעות , הביקורת טענה שישנם בסרט סצנות שהיה אפשר בנקל לוותר עליהם. ולא היה
כל צורך לעייף את הצופה. עם זאת, באופן כללי הסרט זכה לאהדה מצדם של המבקרים, לצד הצלחתו הקופתית הגדולה.


8.  פסקול הסרט
רשימת שינדלר הוא פסקול הסרט בעל אותו שם שיצא לאקרנים בשנת 1992 על ידי סטיבן ספילברג.
האלבום כולל שירים שהולחנו על ידי ג'ון ויליאמס ובוצעו בידי הכנר יצחק פרלמן, ובחלקם גם שולבה מקהלה.
השיר "ירושלים של זהב" נכלל באלבום לאחר ששולב בסוף הסרט, אך בעקבות הביקורת על כך שהשיר לא
קשור לשואה, שינה ספילברג את שיר הסיום בגרסה שהופצה בישראל ובחלק ממדינות אירופה לשיר "הליכה לקיסריה" . ("אלי אלי"), בביצועה של נתנאלה.
האלבום זכה בפרסי האוסקר ובאפט"א של שנת 1993 בקטגוריית הפסקול המקורי הטוב ביותר, ובפרס גראמי 
עבור הפסקול הטוב ביותר במדיה החזותית. האלבום היה גם מועמד לפרס גלובוס הזהב.
יצא לאור 7 בדצמבר 1993
הוקלט 1993
אורך 64:35
חברת תקליטים MCA
הפקה ג'ון ויליאמס

9. רשימת השירים - פסקול הסרט:
  נושא מרשימת שינדלר Theme from Schindler's List - ‏4:15
  העיירה היהודית Jewish Town - ‏4:40
  הילדה באדוםImmolation - ‏4:44
   זכרונותRemembrances - ‏4:20
  כח העבודה של שינדלרSchindler's Workforce - ‏9:08
2:56  אויפן פריפעטשיק  - על פרפצ'יק
 יכולתי לעשות יותרI Could Have Done More - ‏5:52
 אושוויץ-בירקנאו Auschwitz-Birkenau - ‏3:41
 זיכרונות גנובים Stolen Memories - ‏4:20
 הכנת הרשימה Making the List - ‏5:11
 תן לי את שמותיך Give Me Your Names - ‏4:55
 Jerusalem of Gold 2:17- ירושלים של זהב  
  זכרונותRemembrances - ‏ 5:17
  2:59 - Theme from Schindler’s List    נושא מרשימת שינדלר
 
 10. ניתוח הסרט מהבחינה המוזיקלית – עבודת גמר סמסטר
גיבורי הסרט: ליאם ניסן- אוסקר שינדלר - גרמני - מציל היהודים -השחקן הראשי.
                   בן קינגסלי- - יהודי- מנהל הכספים של מפעל  שינדלר.
                   רייף פיינס- הקצין הגרמני – אשר מנהל את מחנה ההשמדה.
                   קרוליין גודול- - אשתו של שינדלר.
                   יהונתן סגל- - פועל להשגת דברים מיוחדים שרצה שינדלר.
                   אמבת' דיווידץ – - האשה היהודיה שבה התאהב הקצין הגרמני אמון גת.
 
11. פרוט הסרט - טבלה
הטבלה מכילה את המידע הבא: הדקות בסרט מ-ועד , פרוט הסצנה בסרט, אופי המוזיקה בסצנה, הכלים
המוזיקליים המשתתפים בסצנה, המוטיב ,סוג המוטיב, והשייכות של הסצנה לאחד מ-5 ה-W.


 
הדקות בסרט סצנה אופי המוזיקה הכלים המוזיקליים
  •  
  1.  
00:01-01:22 הסרט מתחיל עם הדלקת נרות שבת. תפילת ערב שבת
  •  כלים
  •  
  •  
01:23-01:44 נר השבת כבה ואיתו צפירת הקטר ועשן הקטר המבשר את העומד להתרחש (קטע בימוי נהדר) צפירת הקטר המבשר את תחילת השואה. אין כלים
  •  
  •  
02:21-03:16 תחילת רישום היהודים וביצוע הסלקציה.. רשע של אנדרלמוסיה.. מוזיקה מננכולית
המבשרת את הבאות
כינור מוטיב I
  •  
03:17-07:40 מראים לנו את אוסקר שינדלר, אדם גרמני
(אופן ההצמדה של הסיכה הנאצית) אדם לבוש באופן מסודר ובמיוחד איש חכם ועשיר. 
מוזיקה גרמנית טובה שקטה ואיכותית.. פסנתר
  •  
  •  
03:17-07:40 בהיותו אדם חכם אשר יודע גם איך לשחד את האסכולה הנאצית לקידום ענייניו העיסקיים. מוזיקה לריקוד טנגו (צרפתי) הוללות עם נשות גרמניה.  פסנתר וכינורות
  •  
  •  
07:41-09:29 ריקוד הקברט הגרמני המפורסם. מוזיקת הטנגו המובילה בשירת ליד גרמני. פסנתר כינורות וסולו ליד גרמני אין
  •  
09:30-09:48 קצין גרמני בכיר מתעניין באוסקר שינדלר ואכן אוסקר שינדלר יצר קשר עיסקי עם קצינים בכירים בגרמניה. המוזיקה מושרת ע"י להקה קטנה פסנתר 4 קולות
  •  
  •  
09:49-09:51 תמונת הוורמאכט הגרמני..  עם הילד הגרמני. שירה של המקהלה הגרמנית את שירת הוורמאכט מקהלה
  •  
  •  
09:52-10:33 תחילת השנאה של הגרמנים את היהודים הלובשים שטריימלים וזקן – יהודי מלוכלך עדיין שירה של המקהלה הגרמנית את שירת הוורמאכט
  •  
  •  
  •  
10:34-10:59 הוצאת היהודים מבתיהם ריכוז האוכלוסיה היהודית ברחובות לצורך מיון וסלקציה עדיין שירה של המקהלה הגרמנית את שירת הוורמאכט
  •  
  •  
  •  
11:00-11:05 היהודים מתלוננים שעל פי סעיף 47 בחוק הגרמני אסור לשלול את רכושו של אזרח גרמני. האיש אשר מנהל את רשימת היהודים טוען שזה תפקידו לנהל את הרשימה ותו לא רעש ההמון אין
  •  
11:06-11:24 היהודים ממשיכים להתלונן על כך שהוצאו מבתיהם ושביתם נמסר לקציני SS הפקיד אני עושה את עבודתי- וזה מה שלמעשה טענו רבים מהגרמנים ביצענו את המוטל עלינו...
 
רעש ההמון
  •  
  •  
11:25-11:31 היהודים מתלוננים על הטלאי הצהוב שהם נדרשו לענוד הפקיד עונה - זה כדי לזהות שאת יהודיה. והיהודיה עונה אז מה יקרה באם אני אסיר את הטלאי? מה כבר תעשו לי? אין מוזיקה הכל שיח בין העם הגרמני לעם היהודי.
  •  
  •  
11:32-11:46 ואז מישהו מחפש את יצחק שטרן. יצחק שטרן עונה אני אין מוזיקה
  •  
  •  
11:47-12:06 ההיכרות שבין יצחק שטרן ובין אוסקר שינדלר. שני אנשים חכמים מבינים מיד שאף אחד לא יכול לעבוד על השני אלא לשתף פעולה. אין מוזיקה
  •  
  •  
 
 
12:07-12:46 הפגישה בין יצחק שטרן לבין אוסקר שינדלר
יצחק שטרן- אני יהודי
אוסקר שינדלר – אני גרמני אז מה?
אין מוזיקה אין מוזיקה
  •  
  •  
 
 
12:47-12:56 שינדלר מבקש מיצחק שטרן להיות מנהל החשבונות של החברה שלו.
אוסקר מתחפש בתחפושת של ייצור סירים לייצור ערכות שדה, וציוד לחדרי אוכל לצורך הגדלת הרווחים .
יצחק שטרן- אם אני מנהל החשבונות ומנהל החברה מה אתה תעשה? ואוסקר עונה לו אני טוב בליצור תדמית ..
נוצר קשר עיסקי בין שני האנשים .. גרמני ויהודי . הבימאי ספילברג מראה בסצנה זו כי הכל יכול להתנהל אחרת בין העם הגרמני לעם היהודי. אין מוזיקה
  •  
  •  
 
 
12:57-14:18 אוסקר מבקש מיצחק שטרן לגייס כסף למפעל החדש שלו ממשקיעים יהודים. עדיין ולמרות השואה מתנהלות עיסקאות חשאיות בעינייני כספים . הביקורת טענה שבסצנה זו מוצג העם היהודי כרודף בצע כסף. אין מוזיקה
  •  
  •  
 
 
14:19-16:49 סיפורו של צעיר יהודי נוסף העושה עסקים עם שינדלר.. מצטרף מאוחר יותר כאיש המחתרת היהודית אשר פעלה רבות נגד הצבא הגרמני. אין מוזיקה
  •  
  •  
 
 
16:50-18:50 היהודים בתוך חומות הגטו כל יהודי קראקוב והסביבה נאלצים לעזוב את בתיהם ונכנסים לגטו המעניין שהסרט לא דן בנושא החשוב .. מדוע היהודים עזבו את ביתם? והלכו כעדר אל הגטו? וצעדו ביודעין לתוך המשרפות? מדוע לא התנגדו מוזיקה
טרמבונים וצעדיהם של הצועדים לגטו
מוטיב I
  •  
18:51-20:47 הילדה הגרמניה זורקת אבן על אישה יהודיה וצועקת לעברה... שלום יהודים.. שלום..
כביכול מנסה לומר.. ברוך שפטרנו מכם.
זוהי אחת הסצנות החזקות בסרט שבו הבימאי ספילברג מנסה להבין .. מדוע העם הגרמני שנא את העם היהודי והאם היתה הצדקה כל-שהיא לשנאה הזו? אין מוזיקה רק צעדת הרגליים אשר הולכת ומתרחקת. כביכול
משלימה עם הגורל.
 
  •  
  •  
 
 
20:48-21:00 האישה אומרת לבעלה היה יכול להיות גרוע יותר, והבעל עונה מה כבר יכול להיות יותר גרוע מזה שאדם נזרק מביתו נשלל רכושו והוא כעת עבד של מישהו אחר..  וזו רק תחילת הזוועה, ההגיון הבריא עדיין לא מעכל את גודל האסון בעצם הרעיון של השמדת עם. המוזיקה כולל נגינתו של הכינור (יצחק פרלמן) מוזיקה יהודית אשר הולכת ונמוגה.
 
המוטיב השני
הדיור בגטו
  •  
21:01-24:49 הפגישה שבין שינדלר לעסקני היהודים
עריכת החוזה שבין שינדלר לעשירים היהודיים . עיסקה של לחיצת יד ..
 
הנה עוד דוגמא אשר מובאת בסרט שהיהודים הם אשר שולטים בכסף. ולמרות זאת למוזיקה זו יש תקוה. עדיין המוטיב השני
  •  
24:50-29:17 יצחק שטרן מגייס מה שיותר יהודים למפעלו של שינדלר, ומשתמש בכל הקונצים של היהודים כולל זיוף מסמכים וזיוף עובדות.
כאן מובאת הדוגמא של יהודים תכמנים..
מוזיקה יהודית שקטה המוזיקה שקטה עדיין המוטיב השני
 
  •  
29:18-29:43 בסצנה זו מראים את העושר והחיים הטובים שבהם חי העם הגרמני לעומת סבלם של היהודים אשר נדרשים לגור בדירות קטנות וצפופות. המוזיקה שוב הנה מוזיקה גרמנית טהורה אשר מראה כביכול את טוהר הגזע האירי מוזיקה גרמנית פסנתר
  •  
29:44-29:45 שינדלר ממשיך לפתח יחסים עם הקצונה הגרמנית , עורך להם מסיבות וגם נשים. המוזיקה שוב הנה מוזיקה גרמנית טהורה אשר מראה כביכול את טוהר הגזע האירי מוזיקה גרמנית פסנתר
  •  
29:46-30:20 ממשיך לקנות בשוק השחור נקניק, גבינות, קויאר, פירות, סיגריות, שוקולדים, ואפילו גרביונים לנשים וזאת כדי לשחד אותם. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
30:21-31:03 המפעל של שינדלר פועל במלוא התפוקה ומעסיק מאות יהודים.. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
31:04-31:44 שינדלר היה מכין סלסלאות מלאות כל טוב ושולח לקצונה הגבוהה ועל כן כל קבלה שהיתה רשומה על שמו של שינדלר או כל בקשה אושרה באופן מיידי. ( בכל קטגוריה השחיתות פועלת).  אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
31:45-31:49 ציטוט מדבריו של שינדלר: האדם זקוק לשלושה דברים בחיו: רופא טוב, כומר טוב, ורואה חשבון טוב.. מעולם לא היה לי צורך בשני הראשונים אך השלישי ופונה להסכמה  מצד יצחק שטרן.. תעמיד פנים למען השם. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
31:50-33:01 שינדלר מודה ליצחק שטרן ומציין כי בלעדיו הוא לא היה כלום. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
33:02-34:02 שינדלר יוצא למועדון עם אשתו מוזיקה גרמנית רומנטית. כינורות אין
  •  
34:03-31:42 אשתו של שינדלר באה לדירתם ומוצאת את בעלה עם אישה אחרת. מוזיקה גרמנית רומנטית כינורות אין
  •  
31:43-31:52 350 פועלים שמטרתם לייצר כסף לשינדלר אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
31:52-34:52 את שינדלר כולם יזכרו כי הוא עשה משהו יוצא דופן , הוא הפך חברה בפשיטת רגל להצלחה. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
34:53-37:42 שינדלר-ההבדל בין הצלחה לכישלון- זאת המלחמה. מוזיקת ריקודים פסנתר  אין
  •  
37:43-38:05 שינדלר מבקש מאשתו להישאר היא עונה לו בתנאי שהשוער ידע תמיד שהיא אשתו והיות ושינדלר אהב נשים דחה את בקשת אשתו. מוזיקה רומנטית כינור אין
  •  
38:06-38:59 שינדלר אומר לשטרן שהם מרוויחים יפה, אך יצחק שטרן אומר לשינדלר: שהמלחמה עלולה להסתיים . אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
38:06-38:59 הפועל לווינשטיין מודה לשינדלר על שהציל את חיו. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
39:00-39:32 אלוהים יברך אותך, אתה אדם טוב.
אחד הקטעים הדרמטיים בסרט.
אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
39:33-41:43 היהודים עם הטלאי הצהוב אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
41:44-41:49 מוציאים אדם להורג בגלל נכותו אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
41:50-42:39 שינדלר- איבדתי פועל אני דורש פיצוי. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
42:40-43:10 שינדלר מתואר בחולשתו לנשים אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
43:11-45:19 שטרן נלקח בטעות ברכבת בגלל שהוא איבד את המסמכים. שינדלר עושה הכל כדי להצילו כולל איומים על האחראים.. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
45:20-45:49 עוצרים את הרכבת ושטרן יורד מהרכבת וחוזר לנהל את מפעלו של שינדלר. צפירת הרכבת
  •  
  •  
  •  
45:50-46:11 שינדלר אומר לשטרן שהוא חייב להיות אחראי על חיו, מה היה קורה אילו הגעתי 5 דקות מאוחר יותר? כיצד החיים נזילים והם עניין של דקות. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
46:12-47:28 כעת מגיע גם שלב הסלקציה של הדברים שהיהודים הביאו בתוך המזוודות שלהם. מוזיקה דיכאונית טרומבונים
כינורות
  •  
מוטיב I
  •  
47:29-48:42 הגטו קראקוב חורף 42  עיר פורחת שהפכה לשממה. האדם יכול לחיות בתוך חומות אך הוא לא יכול לחיות כאשר מטילים מסגרת על חיו.  מוזיקה דיכאונית טרומבונים
כינורות
  •  
מוטיב I
  •  
48:43-48:58 " אין לאן לרדת מפה אנחנו בתחתית" מוזיקה דיכאונית טרומבונים
כינורות
  •  
 
 
 
 
 
 
מוטיב I
  •  
48:59-49:31 גטו קראקוב מחולק לשני אזורים:
גטו א – אלה המסוגלים לעבוד.
גטו ב'- זקנים ילדים וחולים בעיקר.
מוזיקה דיכאונית טרומבונים
כינורות
  •  
מוטיב I
  •  
49:32-49:38 הוילה אשר היתה שייכת ליהודי עשיר ניתנה במתנה לקצין הגרמני גת אמון אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
49:39-50:03 את בית הכנסת בקראקוב הופכים לאורוות סוסים. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
50:04-50:40 הקצין הגרמני גת אמון , בוחר לו אישה יהודיה שתהא המשרתת ושפחת המין שלו. הוא מכנה אותה נערת המזל. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
50:41-51:16 הקצין הגרמני גת אמון בוחר ביהודיה הלן הירש.. בוחר באדם כאילו היה חפץ. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
51:17-52:10 המהנדסת היהודיה בעלת תואר מהנדסת ממילאנו מודיעה שיש צורך לפרק את היסודות ולצקת אותם מחדש אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
52:11-52:34 יהודיה משכילה כמו קארל מרקס.
הקצין הגרמני מורה לחייל הגרמני לירות בה
אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
52:35-52:44 המהנדסת היהודיה לפני הוצאתה להורג:
"יידרש לכם יותר מזה..
"לא תצליחו לחסל את עמי"..
אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
52:45-54:17 ולמרות ההוצאה להורג הקצין הגרמני גת אמון מבין שהמהנדסת צודקת ונותן הוראה לפרק ולהתחיל הכל מחדש כפי שאמרה המהנדסת היהודיה אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
54:18-54:42 600 השנים של שגשוג העם היהודי בעיר קראקוב באו אל קיצם. דבריו של הקצין הגרמני גת אתון " היום הזה ייכנס לספרי ההיסטוריה". אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
54:43-54:59 גטו קראקוב הוקם ב-13/3/1943 אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
55:00-55:21 מראות הזוועה בחיסול קראקוב גטו ב' מוזיקה דיסוננסית רועשת של טרומבונים ונביחות הכלבים . טרומבונים
 
  •  
  •  
55:22-59:21 שינדלר צופה מעל עירו קראקוב כיצד היא נכחדת מהעולם.. וכיצד כל היהודים אשר היו בגטו ב' כולם הוצאו להורג. 
 
מוזיקה דיסוננסית רועשת של טרומבונים ונביחות הכלבים . טרומבונים
 
  •  
  •  
59:22-59:39 חברתו אשר צפתה יחד איתו מתחננת להפסיק לראות את מראות הזוועה ומפצירה בשינדלר ללכת. מוזיקה דיסוננסית רועשת של טרומבונים ונביחות הכלבים . טרומבונים
 
  •  
  •  
59:40-1:00:00 זוועות קראקוב- הרופא נותן סם מות לכל החולים אשר במרפאה שלו. ויש כאלה שאפילו מודים לו על כך. מוזיקה דיסוננסית רועשת של טרומבונים ונביחות הכלבים .
 
 
 
טרומבונים
 
  •  
  •  
1:00:01-1:05:00 וכעת מתחילה הסלקציה של גטו א
נשים שמאלה גברים ימינה. וההפרדה של הילדים מאמותיהם
מוזיקה דיסוננסית רועשת של טרומבונים ונביחות הכלבים . טרומבונים
 
  •  
  •  
1:05:01-1:05:21 המפגש של שני הילדים האחת ילדה יהודיה והשני הילד הגרמני. אין מוזיקה
  •  
  •  
  •  
1:05:22-1:05:21 שינדלר צופה באיך עיר הולדתו קראקוב נחרבת. ברקע מוזיקה שירה באידיש
אויפן פריפעטשיק  - על פרפצ'יק
שירת המקהלה
  •  
  •  
 
 1:06:00-1:07:39
 
הילדה באדום (זהו הקטע היחידי בסרט שהוא בצבע אדום- הדם היהודי). מסמלת את התפנית שחלה בשינדלר ותפיסתו משתנה להציל מה שיותר חיי אדם. ברקע מוזיקה שירה באידיש
אויפן פריפעטשיק  - על פרפצ'יק
 
שירת המקהלה
  •  
  •  
1:07:40-1:07:47 הילדה באדום נכנסת מתחת למיטה. (אני אישית הכרתי ניצול שואה אשר נשבע בפניי, שגם הוא התחבא מתחת למיטה) "הגרמני ראה אותי בוודאות מתחבא מתחת למיטה, אך הוא היה כסומא" ..השאלה הנצחית מדוע היו שנצלו מהשואה?.?.. אין
  •  
אין
  •  
1:07:48-1:09:29 המשך הפוגרומים, הריצה הנאצית האופיינית מסמלת עוד צעד לקראת השואה ... החיפוש של הנאצים אחר ילדים הנחבאים והוצאתם להורג. אין מוזיקה- רק רקיעתם של רגלי הנאצים, והיריות .. ונביחות הכלבים..
  •  
  •  
  •  
1:09:30-1:09:51 הגרמנים כביכול שואלים לפשר המוזיקה: האם היא של באך או של מוצרט כאשר ברקע מוזיקה זו ממשיכה פעולת ההשמדה של כל הנחבאים. מוזיקה מהירה בפסנתר
נדמה כי מוזיקה זו הלחין באך..
נגינת פסנתר אין
  •  
1:09:52-1:10:32 תוצאות מעשי הזוועה , יהודים מוטלים בהמוניהם ברחובות. והמוזיקה המהירה בפסנתר ממשיכה נגינת םפסנתר אין
  •  
1:10:33-1:10:58 הקצין הגרמני אתון צופה מתוך הוילה שלו במסדרי היהודים.. לצורך הקראת השמות .. מי יחיה ומי ימות.. אין
  •  
אין
  •  
1:10:59-1:11:15 הקראת השמות מי יחיה ומי ימות, ניצלים אותם הפועלים של שינדלר.  אין
  •  
אין
  •  
1:12:14-1:13:31 הקצין הגרמני אתון סתם מוציא להורג יהודים עם רובה הצלפים שלו, סתם כך לשם תענוג בלבד. אין
  •  
אין
  •  
1:13:32-1:14:00 "אתה סתם ילד" מטיחה בו אחת הזונות שלו.. מראים לנו את ההתייחסות הבהמית של הגרמנים לפעולות הרצח כולל הפעילות הבהמית של הגרמני אתון בפעולת ההשתנה. אין
  •  
אין
  •  
1:14:01-1:15:22 שינדלר נוסע עם רכבו ומגיע לישיבה עם בכירי הקצינים הגרמניים. אשר מנהלים את גטו קראקוב, ומנסה להתיידד עימם.. אין
  •  
אין
  •  
1:15:23-1:16:03 הקצין הגרמני אתון מתעניין בחליפת המשי שלובש שינדלר ומבקש שישיג לו גם אחת. אין
  •  
אין
  •  
1:16:04-1:16:27 שינדלר מתלונן בפני הקצין הגרמני על ההוצאות להורג.. שכתוצאה מזה נפגע עיסקו.
 
 
אין
  •  
אין
  •  
1:16:28-1:16:54 רואים את שאט הנפש ששינדלר חש כלפי הקצין הגרמני (למרות היותו אף הוא גרמני) ומתאפק שלא להתפרץ . אין
  •  
אין
  •  
1:16:55-1:18:17 הקצין הגרמני מטיח בפני שינדלר את המושג
"הכרת תודה"  שינדלר אכן יכיר תודה באם לא יתערבו בעיניניו ובעסקיו.
אין
  •  
אין
  •  
1:18:18-1:18:46 יהודי קראקוב גטו 1 מובלים בליווי נביחות הכלבים לרכבות אשר תקח אותם לאושוויץ. אין
  •  
אין
  •  
1:18:47-1:19:39 שינדלר שואל שוב היכן נעלם יצחק שטרן? ומתברר כי הקצין הגרמני לקח את שטרן שיהיה רואה החשבון שלו אישית. אין
  •  
אין
  •  
1:19:40-1:19:43 אתון אומר לשטרן " אל תשכח בעבור מי אתה עובד עכשיו". אין
  •  
אין
  •  
1:19:44-1:20:37 ההוללות הפרועה של הקצין הגרמני ושל שינדלר עם הזונות הגרמניות. מוזיקת ריקודי טנגו גרמניים ברקע
  •  
  •  
  •  
1:20:38-1:21:32 שינדלר נפגש עם שטרן כדי להבין היכן הוא נעלם? שטרן מעדכן אותו כי הוא נלקח לעבוד עבור הקצין הגרמני אתון ומנחה אותו כיצד עליו לפעול באם הוא רוצה להמשיך ולשלוט בקצינים הגרמניים.  אין
  •  
אין
  •  
1:21:33-1:21:59 שינדלר מתנצל בפני שטרן שהוא לא יכול להוציא אותו מניהול החשבונות של אתון.
נותן לו משהו טעים לאכול והוא הבטיח לבוא ולבקר אותו בכל יום רביעי .
אין
  •  
אין
  •  
1:22:00-1:22:35 שטרן רק מבקש משינדלר שלא יתן שהמפעל בהעדרו יתמוטט או שייסגר. וחוזר חזרה לנהל את החשבונות של אתון. אין
  •  
אין
  •  
1:22:36-1:24:05 הקצין הגרמני אתון מגיע למפעל של שינדלר כדי לבדוק באם המפעל שלו בכלל מוצדק ופונה לאחד מפועלי היצור לייצר עבורו ציר אין
  •  
אין
  •  
1:24:06-1:24:19 ואכן הפועל היהודי החרוץ בונה את הציר בזמן קצר. אך הקצין הגרמני (החכם) פונה בטענה לפועל היהודי ושואל אם בזמן כה קצר עשית ציר אחד אז היכן כל הצירים שאתה צריך לעשות משש בבוקר? מוזיקת ריקודים אקורדיון
  •  
סורס
אין
  •  
1:24:20-1:25:49 הפועל היהודי הבין שהוא פישל וכעת חיו תלויים על הכף.. היהודי עומד להיות מוצא להורג אך הנה מתרחש נס.. הנוקר בכל 3 האקדחים אינו פועל, והיהודי משוחרר..
 
אין
  •  
אין
  •  
1:25:50-1:26:57 שטרן משחד את הפקידים בלהוסיף עוד פועל לרשימה תמורת מצית הזהב של שינדלר..
כביכול- מה שווה חיי אדם מול מצית.
אין
  •  
אין
  •  
1:26:58-1:27:51 בסצנה זו מציגים את הילדים היהודים החכמים. גנבו תרנוגלת הקצין הגרמני יורה סתם במישהו כדי שהייתר ייגלו והילד צועד קדימה , ומצביע על ההרוג כמי שגנב . אין
  •  
אין
  •  
1:27:52-1:28:12 מצרפים את הילד החכם למפעל של שינדלר תמורת שיחוד הפקיד בקופסת סגריות מוזהבת. אין
  •  
אין
  •  
1:28:13-1:28:16 הילד מבחינתו מבטיח לשינדלר שהוא יעשה הכל למען המפעל. אין
  •  
אין
  •  
1:28:17-1:30:22 העלמה היהודיה מנסה להציל את הוריה בזה שהיא תצרף אותם למפעלו של שינדלר והיא מחליטה לעשות זאת גם תמורת סקס . אין
  •  
אין
  •  
1:30:23-1:30:49 העלמה היהודיה אומרת לשינדלר "אתה אדם טוב" ומבקשת שיעסיק את הוריה חנה ויעקב פרלמן במפעלו. טוענת שהוריה בפלאשוב ושם מוציאים את כל המבוגרים להורג. אין
  •  
אין
  •  
1:30:50-1:31:11 שינדלר " אני לא עושה דברים כאלה הטעו אותך". ומבקש ממנה לצאת לפני שידאג שיאסרו אותה. אין
  •  
אין
  •  
1:31:12-1:31:46 שינדלר נפגש עם שטרן וטוען כלפיו "אנשים מתים זו המציאות שבה אנו נמצאים" אז מה אתה רוצה שאביא את כולם למפעל שלי? זה חוף מבטחים גם לכאלה שאין כלל כישורים. אין
  •  
אין
  •  
1:31:47-1:31:57 שינדלר – פונה לשטרן "מדוע אתה שקט כל הזמן " ? אתה צריך להבין שזה מסוכן עבורי.. אין
  •  
אין
  •  
1:31:58-1:32:16 אתה צריך להבין פונה שינדלר לשטרן הקצין הגרמני גות נמצא לי על הזנב .. גם הוא בלחץ עצום גם על כתפיו מוטלת אחריות משימה לא פשוטה של ניהול הגטו. אין
  •  
אין
  •  
1:32:17-1:32:38 וישנה המלחמה אשר מוציאה מהאנשים את הרוע.. בנסיבות רגילות הקצין הגרמני זהו אדם אשר אוהב יין אוכל ונשים .. אין
  •  
אין
  •  
1:32:39-1:33:25 ושטרן מוסיף גם סתם להרוג, אתמול ראיתי איך הוא ירה ללא כל סיבה ב-25 אנשים וזה אך בגלל שאחד מהן ניסה להימלט. אין
  •  
אין
  •  
1:33:26-1:34:10 שינדלר מסתכל בפתק שכתוב פרלמן ונותן הוראה לשחרר את שניהם ולהביא אותם למפעלו. תמורת שחרורו זה נתן שינדלר את שעון היוקרה שלו לפקיד. אין
  •  
אין
  •  
1:34:11-1:34:35 הבת צופה איך הוריה אכן הועברו לעבוד במפעלו של שינדלר D.E.F, וחיוך שלווה על פניה. מוזיקה רגועה של נבל
  •  
  • I
Why
1:34:36-1:35:56 הוללות וסקס בוילה של הקצין הגרמני , שינדלר מנצל את העובדה כדי לשוחח עם הלן. אין
  •  
אין
  •  
1:35:57-1:36:20 הלן מספרת לשינדלר על הזוועות והמכות  שהיא עוברת במחיצתו של הקצין הגרמני, אין
  •  
אין
  •  
1:36:21-1:37:50 שינדלר מנחם אותה ואומר שהוא יעשה הכל כדי לשחרר אותה מסיוט זה. אין
  •  
אין
  •  
1:37:51-1:38:02 הלן –אני פוחדת אני יודעת ש "אם אמלא אחר הכללים הללו אהיה בטוחה". אין
  •  
אין
  •  
1:38:03-1:38:19 שינדלר להלן, את לא צריכה לפחוד הוא לא ירה בך , כי הוא נהנה ממך שמת לב שאפילו לא מאפשר לך לענוד את הטלאי . הוא לא רוצה שאף אחד ידע שהוא נהנה מיהודיה. אין
  •  
אין
  •  
1:38:21-1:38:39 שינדלר להלן שמת לב איך הוא יורה סתם באישה בגלל שבעיניו היא לא היתה כלום ולעומת זאת את כן חשובה לו. אין
  •  
אין
  •  
1:38:40-1:39:05 שינדלר מנשק את הלן נשיקה אבהית
והלן פורצת בבכי.
אין
  •  
אין
  •  
1:39:06-1:39:35 הלן מגישה את היין לקצין הגרמני . ושינדלר מנסה לקנות את הלן מאתון. אין
  •  
אין
  •  
1:39:36-1:41:36 שינדלר משוחח עם הקצין הגרמני אתון ומבהיר לו מהו כח. כח זו השליטה שיש לנו להרוג ואנחנו לא הורגים. לקיסר היה כח כי הוא יכל לחון אנשים. אין
  •  
אין
  •  
1:41:37-1:41:55 המבקרים באים לבדוק את הספרים של אתון.
שטרן מנהל החשבונות שלו אומר לו שאין לו ממה לחשוש.
אין
  •  
אין
  •  
1:41:56-1:42:29 אתון רוכב על הסוס ועושה סיור במחנה. הוא רואה חייל שמכה בחורה כי היא עישנה, ואתון מפעיל את מה ששינדלר לימד אותו לחון אותה. ואומר לחייל תאמר לה שלא תעשה זאת שוב. אין
  •  
אין
  •  
1:42:30-1:43:24 הילד רוחץ את האמבט , אך הכתמים לא יורדים אתון משחרר את הילד עם תנועת החנינה שלמד משינדלר.. התועה הקיסרית אני חן אותך. אין
  •  
אין
  •  
1:43:25-1:45:14 ולפתע מחליט להרוג את הילד. אין
  •  
אין
  •  
1:45:15-1:46:16 הלן משייפת את ציפורניו של אתון.. וכאילו הוא מתכופף על מנת לנשקה אך הוא מרגיש שהיא נרתעת ממנו. אין
  •  
אין
  •  
1:46:17-1:46:43 החתונה בגטו נמשכת הרבנית היא שעורכת את החופה . אין
  •  
אין
  •  
1:46:44-1:46:54 אתון בודד בוילה .
 
מוזיקה רומנטית גרמנית פסנתר אין
  •  
1:46:44-1:46:59 הזמרת הגרמנית שרה  ושירתה משמשת גם את קטע החתונה גם את הקטע של אתון וגם את מועדון הריקודים את שינדלר.. .  מוזיקה רומנטית גרמנית פסנתר אין
  •  
1:47:00-1:48:39 אתון יורד למרתף היין כדי לשוחח עם  הלנה
מספר לה שהיא טבחית טובה, ושהיא לבטח בודדה כמוהו.
אין
  •  
אין
  •  
1:47:00-1:48:39 את יכולה לענות אומר אתון להלנה.. ..
"אך מהי התשובה הנכונה"?
האמת היא תמיד התשובה הנכונה.
אין
  •  
אין
  •  
1:48:40-1:49:09 אתון אומר להלנה "אני כל כך רוצה להושיט יד ולגעת בך בבדידותך".. ואני תוהה מה תהיה ההרגשה שלך.  אין
  •  
אין
  •  
1:49:10-1:49:59 כאשר אני תוהה שהם משוים אותך לחולדות וטפילים וכינים .. אני תוהה האם אלו הם פניהם של חולדות? את צודקת "האם אין לו ליהודי עיניים"? אין
  •  
אין
  •  
1:50:00-1:50:11 שוב הזמרת הגרמניה מהמועדון הזמרת ממשיכה לשיר מוזיקה גרמנית למועדון מוזיקת קאברט
  •  
כינורות 
  •  
  •  
1:50:12-1:50:32 אתון ממשיך עם הרגשות שלו כלפי הלן
ושוב הזמרת הגרמניה הופכת להיות מוזיקת רקע רומנטית של אתון והלנה  ברקע אנו רואים את ההעינות של הגרמניות לשינדלר
ושני הקטעים הרומנטיים מתערבבים יחד.
הזמרת ממשיכה לשיר מוזיקה גרמנית למועדון מוזיקת קאברט פסנתר
  •  
  •  
  •  
1:50:33-1:50:40 לפתע מחליט אתון שלא להמשיך בפיתוי כי הלנה אינה נענית לו ומתחיל להכות אותה בחמת זעם עד זוב דם. ומכנה אותה כלבה יהודיה. ושהיא אשמה בכך שכמעט גרמה לו לרצות בה. הזמרת ממשיכה לשיר מוזיקה גרמנית למועדון מוזיקת קאברט  המוזיקה ממשיכה ביתר שאת. פסנתר
  •  
  •  
  •  
1:50:41-1:50:47 החתונה נמשכת אף היא במקביל לשירת הזמרת .. ובמקום שבירת הכוס הבעל החדש שובר מנורה מזכוכית. הזמרת ממשיכה לשיר מוזיקה גרמנית למועדון מוזיקת קאברט  המוזיקה ממשיכה ביתר שאת. פסנתר
  •  
  •  
  •  
1:50:48-1:51:01 במקביל לשבירת הכוס בחתונה אנו רואים את המכות אשר נותן אתון להלנה. הזמרת ממשיכה לשיר מוזיקה גרמנית למועדון מוזיקת קאברט  המוזיקה ממשיכה ביתר שאת. פסנתר
  •  
  •  
  •  
1:51:02-1:51:09 במקביל רואים את שינדלר ממשיך להתהולל עם הבחורות הגרמניות, זהו יום ההולדת של שינדלר. הזמרת ממשיכה לשיר מוזיקה גרמנית למועדון מוזיקת קאברט  המוזיקה ממשיכה ביתר שאת. פסנתר
  •  
  •  
  •  
1:51:10-1:51:31 עובדי המפעל שלו הכינו עבורו עוגת יום הולדת .  מוזיקה איטלקית שירת מקהלה
  •  
  •  
1:51:32-1:52:14 שינדלר מודה ומנשק את הילדה היהודיה וגם את הנערה היהודיה. מוזיקה איטלקית שירת מקהלה
  •  
  •  
1:52:15-1:54:02 הרכבות הגיעו מעמידים את היהודים בשורות ומבקשים מהם להתפשט לצורך הסלקציה.
הבריאים נשארים והחולים מעלים אותם לרכבות שתקח אותם לאויישויץ
אין
  •  
אין
  •  
1:54:56-1:55:17 הרופא בודק גם את אתון ביקורת חצי שנתית ומציע לו לרדת במשקל. אין
  •  
אין
  •  
1:55:18-1:55:32 אתון אומר לשינדלר שהסלקציה נעשתה כדי לפנות מקום ליהודים אשר מגיעים מהונגריה. אין
  •  
אין
  •  
1:55:33-1:58:00 במסדר מבקשים מכולם להתפשט חלק מהנשים נשלחות ימינה וחלק שמאלה הנשים צובעות את פניהם בדמם כדי להיראות יפות יותר. שמים דיסק מוזיקה רומנטית לנשים מוזיקה של גבר שר ברקע שירת ילדים אין
  •  
1:58:02-1:59:41 משמיעים מוזיקה לילדים בזמן שמובילים אותם למשאיות , הילדים שרים ומשתפים פעולה וחלק בורחים ומתחבאים בכל מיני חורים, והגרמנים מחפשים את הילדים שהתחבאו. שמים דיסק מוזיקה של ילדים שירת ילדים אין
  •  
1:59:42-2:01:12 זהו הקטע שבו הנשים מבינות שלקחו מהם את הילדים להשמדה ופורצות לכיוון המשאיות. ברקע שירת הילדים
  •  
אין
  •  
2:01:13-2:01:35 הילד דנקה מתחבא בלית ברירה בתוך מכרעה.
ברקע יריות ההוצאה להורג של הילדים שנתפסו.
ברקע שירת הילדים
 
  •  
אין
  •  
2:01:36-2:01:58 לאחר הסלקציה הלבישו את העולים לרכבת בפיג'מות. שהפכו בהמשך לסמן לבוש השואה. אין
  •  
אין
  •  
2:01:59-2:02:21 שינדלר צופה ברכבות , ויודע שכל מי שנמצא בתוכו הולך אל מותו. אין
  •  
אין
  •  
2:02:22-2:02:54 שינדלר מבקש מאתון להביא צינורות כיבוי אש להתיז על הקרונות בתקוה שלפחות יהיו לאנשים ברכבות משהו לשתות לפני מותם ואף לקרר קצת את הרכבת מהחום הנוראי. אין
  •  
אין
  •  
2:02:55-2:04:34 אתון, תביאו את צינורות הכיבוי , הגרמני היכן האש, בלעג.. מצחקק על האנשים המסכנים אשר מתים מחום ומצמא. אין
  •  
אין
  •  
2:04:35-2:04:44 אתון לשינדלר.. אתה יודע כמה זה אכזרי להפיח בהם תקוה. אין
  •  
אין
  •  
2:04:45-2:04:56 הגסטפו מגיע לאסור את שינדלר בגלל שנשק לבחורה יהודיה. ושינדלר מוכנס לכלא. אין
  •  
אין
  •  
2:04:56-2:05:59 אך שינדלר יודע שיש לו מספיק קשרים טובים
ואכן אתון נרתם כדי להצילו.
אין
  •  
אין
  •  
2:06:00-2:06:40 שינדלר נאסר בתא עימו עוד אסיר , שואל את שינדלר תאמר לי אבר המין שלך לא נפל? צחוק של פרדוקס. אין
  •  
אין
  •  
2:06:41-2:07:50 אתון נרתם להציל את שינדלר, הגיע הזמן שגם הוא יעשה משהו למען שינדלר.. והוא אף מסביר לקצין ה-SS כי שינדלר אין לו ענין באהבת יהודים אלא פשוט הוא אוהב כל אישה באשר היא. ואתון מצטט בפני קצין הSS כי אתה מבין יש ביהודים האלה משהו בגנים שמושכים אותך אליהם. כמו מחלה.
 
 
אין
  •  
אין
  •  
2:07:51-2:07:59 ולפתע מגיע הקצין הגרמני הבכיר , ומשחרר באופן מיידי את שינדלר. אין
  •  
אין
  •  
2:08:00-2:08:32 אתון אומר לשינדלר אחרי שהוא השתחרר אתה צריך לנשק אותנו את העם שלך הגרמני ולא את היהודים ושחס וחלילה שלא תפתח איזו שהיא תשוקה ליהודיות האלה. אין
  •  
אין
  •  
2:08:33-2:09:11 חג המולד יורד שלג , ולפתע שינדלר מרגיש כי השלג קצת אפור ניגש ואוסף פתיתי שלג והנה מתברר לו כי השלג מעורבב עם עשן שחור, עשן המשרפות. מוזיקה דיסוננטית קשה
ואפלה בליווי חצוצרות
חצוצרות כינורות מוטיב 1
  •  
2:09:12-2:10:10 ג'וזובה גורקה 4/1944 מחלקה ד' מורה לאתון להוציא את כל הגופות שנקברו ולשרוף אותם.
ואת הפעולה הזו הם מטילים על היהודים עצמם.  
מוזיקה אפלה ומקהלה קודרת כינורות ומקהלה וחצוצרות אין
  •  
2:10:11-2:10:15 אתון לשינדלר- מתלונן, אתה רואה בנוסף לעבודה שיש לי מוסיפים לי גם עבודה בזויה זו. להוציא את כל הגופות מהמחנה ולשרוף אותם. מוזיקת מקהלה
  •  
וכינורות
אין
  •  
2:10:16-2:10:36 אתון אומר לשינדלר- שהחגיגה נגמרה ושולחים את כולם לאוישוויץ . מוזירקת מקהלה מקהלה וכינורות אין
  •  
2:10:37-2:11:36 שינדלר אינו מאמין למראה עיניו, ובשיחתו עם שטרן הוא מודיע לו שאל לו לדאוג לו יש לו מספיק כסף לחיות בשקט ובשלווה כל החיים והוא יכול בנקל לחזור הביתה. אין
  •  
אין
  •  
2:11:37-2:12:42 שינדלר מבטיח לשטרן שיום אחד כל זה ייגמר ואנו נשב ביחד לכוסית ומזמין אותו כבר כעת לכוסית. אין
  •  
אין
  •  
2:12:43-2:13:35 שינדלר עם הזונות שלו , נזכר לפתע באשתו זהו נגמרו החגיגות זהו הזמן להפסיק עם ההוללות.  אין
  •  
אין
  •  
2:13:34-2:14:56 שינדלר מציע לאתון להשאיר את הפועלים שלו במפעל (אתון אומר לו מה אתה משה).? שלו ובתמורה הוא ייצר פגזים למען גרמניה וכמובן שגם הוא יפוצה. אין
  •  
אין
  •  
2:14:57-2:05:20 שינדלר מציע סכום כסף כדי לקנות כל פועל ולהשאיר אותו במפעל.. אתון אומר לשינדלר תשלם לי אתה מבחינתך כמה שווה כל אדם. אין
  •  
אין
  •  
2:15:21-2:16:06 ואכן מתקיימת העיסקה עם אתון וכל הפועלים של שינדלר נשארים במפעל כולל הנשים והילדים. אין
  •  
אין
  •  
2:16:07-2:16:18 שטרן מכין את הרשימה "רשימת שינדלר" ושינדלר מקריא את הרשימה כביכול אלוהים כל יכול אשר מחליט "מי יחיה ומי ימות:.
ואפילו שינדלר כבר מכיר את רוב השמות.
 
אין
  •  
אין
  •  
2:20:45-2:24:01 כתוצאה מהתשלום, יהודי שינדלר מופרדים מייתר היהודים ואינם נשלחים למחנה ההשמדה. ומקריאים את הרשימה "מי יחיה ומי ימות" אין
  •  
אין
  •  
2:24:02-2:25:16 יהודי שינדלר מגיעים לזיאטו ברליץ עיירת הולדתו של שינדלר.  אין
  •  
אין
  •  
2:25:17-2:26:32 שינדלר, אני יודע שעברתם דרך ארוכה המפעל לא רחוק מכאן וממתין לכם מרק חם ולחם. ברוכים הבאים לברליץ. אין               
  •  
אין
  •  
2:26:33-2:27:48 הנשים בטעות נלקחות לאויישוויץ מורדות מהרכבת קופאות מקור ושואלות היכן עובדי הרשימות. נביחות כלבים וצעקות
  •  
אין
  •  
2:27:49-2:28:01 הרכבת נותבה בטעות לאויישוויץ עקב טעות במסמכים. (להראות שגם הגרמנים לא מסודרים ויכולים לטעות) שינדלר שואל היכן הנשים ומתחיל לפעול להחזרתם מול הקצין הראשי. אין               
  •  
אין
  •  
2:28:02-2:29:24 הנשים של שינדלר מגיעות לאוישוויץ, עוברות תספורת, וכולן מתפשטות עירומות כדי להכנס למקלחת. פשוט פורנוגרפיה לשמה אשר לא מוסיפה כלום לסרט מלבד הזוועה עצמה. מוזיקה של איחרית הימים כינורות מייבבים כינורות אין
  •  
2:29:25-2:30:48 דלת המקלחות ננעלת והנשים ממתינות למים ואכן יורדים מים זורמים. (זו אחת מהביקורות על הסרט מראים מים כביכול כל נושא הגז היה מצוץ מהאצבע). המוזיקה ממשיכה ליבב  כינורות מייבבים כינורות אין
  •  
2:30:49-2:32:01 הנשים מתלבשות ועוברות לצריפיהם, ומביטות על העשן היוצא כביכול מהמשרפות. המוזיקה ממשיכה ליבב  כינורות מייבבים כינורות אין
  •  
2:32:02-2:32:29 הנשים אומרות לקצין הגרמני הממונה באוישוויץ שהן הובאו בטעות ושהן העובדות של שינדלר.  המוזיקה ממשיכה ליבב  כינורות מייבבים כינורות אין
  •  
2:32:30-2:35:00 שינדלר פונה לקצין הגרמני הבכיר לבירור פשר הטעות, הקצין אומר לשינדלר שהוא יקבל עובדים חדשים ומה זה משנה לו? אך שינדלר מתעקש על העובדות שלו ומשחד את הקצין הגרמני ביהלומים ומבקש ממנו להחזיר חזרה את הנשים אשר נשלחו בטעות לאוישוויץ.  אין               
  •  
אין
  •  
2:35:01-2:36:15 ואכן בזכות שינדלר מוחזרות הנשים של שינדלר חזרה למפעל של שינדלר . שמחה אצל הגברים והילדים שהנדים חזרו. אין               
  •  
אין
  •  
2:36:16-2:37:19 כאשר הנשים חוזרות שינדלר שם לב שמפרידים את הילדים מאמם ודואג מייד לשחרר גם את הילדים בטענה שידיהם הקטנות הן נכס לשיוף הפגזים מבפנים.
 
אין               
  •  
אין
  •  
2:37:20-2:38:34 שינדלר עם הנשים של מפעלו מציל אותם ממות בטוח , הגברים צופים בנשים שלהם שהוחזרו .. קשה להאמין -מה בן אדם אחד טוב יכול לעשות.. מוזיקה יהודית          כינורות אין
  •  
2:38:35-2:38:20 כעת לאחר ששיחד ביהלומים את המפקד הגרמני של המחנה, שינדלר שולט במחנה וגם בחיילים הגרמנים עצמם ומחלק להם פקודות מבלי שהקצין הגרמני מתערב (שהרי שיחד אותו עם היהלומים).. אין               
  •  
אין
  •  
2:38:21-2:39:44 שינדלר – נותן כעת פקודות חדשות לחיילים:
לא חוקי להרוג פועל ללא סיבה מוצדקת
אם תירו מבלי לחשוב אגיש נגדכם תביעה כספית.. ואף לא יהו פה הוצאות להורג. אלה הם עובדים של המפעל שלי. וכך למעשה שומר על העובדים שלו. ולבסוף כפעולת שוחד מגיש בירות לחיילים הגרמנים וכך הוא קונה גם אותם.
אין               
  •  
אין
  •  
2:39:45-2:40:00 מראים את הכנסייה , אשתו של שינדלר קתולית אשר מתפללת בכנסיה. (הכנסיה לא נקפה אצבע למען הצלת היהודים בשואה). מוזיקה כנסייתית      תפילת המיסה אין
  •  
2:40:01-2:40:11 שינדלר נמצא בכנסיה עם אשתו, והוא מבטיח לה ששום שוער יותר לא יתבלל בה עם נשים אחרות. ובכך הוא מבקש מאשתו שתחזור אליו והיא נענית לבקשה. מוזיקה כנסייתית
כביכול חתונה קתולית-
 "עד שהמוות יפריד בנינו"                   
תפילת המיסה אין
  •  
2:40:11-2:41:14 שינדלר מציג את אשתו לשטרן ואומר לה תכירי זהו רואה החשבון שלי. אמילי אשתו של שינדלר התנדבה לעבוד במרפאה של שינדלר . שינדלר מבקש משטרן לשוחח איתו אין               
  •  
אין
  •  
2:41:15-2:41:19 שינדלר מבהיר לשטרן שכל החוכמה היתה בלהציל את העובדים ולא ליצור פגזים לטנקים הדרמניים.  והוא מבהיר לשטרן שזה לא ימצא חן בעיניו. אין               
  •  
אין
  •  
2:41:20-2:41:32 ואם יש צורך כדי להצדיק את המפעל נרכוש פגזים .אך אנחנו לא נייצר אותם. שינדלר לא רצה בשום תמורה אישית שלו לעם הגרמני שממנו הוא כל כך סלד. אין               
  •  
אין
  •  
2:41:33-2:42:22 שינדלר לרבי – מספיק לעבוד נכנסה השבת לך הביתה להתפלל , קח יש יין במשרד שלי. אין               
  •  
אין
  •  
2:42:23-2:43:25 ברכת יום השישי ברקע "סברי מרנן ורבותיי יום השישי ויכולו השמים והארץ וכל צבאם.. בורא פרי הגפן וכולם עונים אמן. את התפילה שומעים הגרמנים ואינם יכולים להגיב. תפילת ערב שבת      
  •  
אין
  •  
2:43:26-2:44:45 שומעים בחדשות כי גרמניה נכנעה לארצות הברית ולברית המועצות ללא תנאי. אין               
  •  
אין
  •  
2:44:46-2:45:03 שינדלר שוב לוקח את הפיקוד ומוסר לחיילים הגרמנים . שהמלחמה הסתיימה ומציע לכל אחד מהם לעזוב וללכת כל איש למשפחתו ואכן כולם עושים כך כולל הקצין הראשי. אין               
  •  
אין
  •  
2:45:04-2:46:30 שינדלר, בעולם כולו מתאבלים על המתים הודו לעצמכם על שנשארתם בחיים, אני חבר המפלגה הנאצית, אני יצרן תחמושת, ומבחינת החוק אני פושע. הלילה בחצות כוכלם תהיו חופשיים ואני מקווה שהעם היהודי יסלח לי.
 
אין               
  •  
אין
  •  
2:46:31-2:47:19 שינדלר פונה לחיילים הגרמנים ואומר להם שזו ההזדמנות שלהם לעזוב כגברים ולחזור למשפחותיהם  ואכן החיילים מתפזרים כולל הקצין הבכיר. של המחנה. אין               
  •  
אין
  •  
2:47:20-2:48:19 שינדלר, אבקש שנתייחד לזכר הקורבנות .. ואכן אומרים קדיש... אין               
  •  
אין
  •  
2:48:20-2:49:42 שינדלר ואשתו מכינים את המזוודה לעזיבה ובמקביל היהודים מכינים בעבורו מתנה טבעת פרידה. המוזיקה היהודית
  •  
אין
  •  
2:49:43-2:50:29 הפועלים היהודים נפרדים משינדלר אשר הציל אותם ממות במילות תודה , ומוסרים לו מכתב שהם כתבו לשינדלר למקרה ויתפס. המוזיקה היהודית
  •  
אין When
2:50:30-2:51:23 שטרן מגיש לשינדלר את הטבעת ואומר לו שעל הטבעת כתבנו" כל המציל נפש אחד בישראל כאילו הציל עולם מלא.. המוזיקה היהודית
  •  
אין When
2:51:24-2:52:10 שינדלר מושיט יד לשטרן ושניהם מחבקים האחד את השני. המוזיקה היהודית
  •  
אין When
2:51:11-2:52:39 שינדלר מתייפח בבכי .. יכולתי להציל עוד אנשים.. לו רק הייתי פחות בזבזן, יכולתי להציל עוד אנשים אפילו תמורת סיכת הזהב שלי הייתי מציל אדם נוסף..
שטרן לשינדלר, עשית מעל ומעבר למען העם הזה.
המוזיקה היהודית
  •  
אין When
2:52:40-2:53:45 שינדלר מתייפח בבכי שטרן מחבק את שינדלר וכולם יחד מצטרפים ומחבקים את שינדלר. כולל כמובן אשתו אשר מחבקת אותו. המוזיקה היהודית כביכול סולחת לעם הגרמני..
  •  
אין When
2:53:46-2:55:37 שינדלר עוזב עם אשתו את המחנה כאשר כל הפועלים היהודים מלווים אותו במבטם. המוזיקה היהודית כביכול סולחת לעם הגרמני..
  •  
אין When
2:55:38-2:56:30 היהודים ממתינים לשחרור והנה מגיע חייל סובייטי .. ומדיע לכולם אתם משוחררים .. שואלים את החייל האם נשארו יהודים בפולין השיר ירושלים של זהב
 
  •  
אין When
2:56:31-2:57:12 החיילים הסובייטים תולים את הקצין הגרמני אתון בגין פשעים נגד האנושות ללא כל משפט. ועדיין הוא אומר "הייל היטלר" השיר ירושלים של זהב
 
  •  
אין When
2:57:13-2:57:34 בשנת 1958 הכריזה מועצת יד ושם על שינדלר כחסיד אומות העולם. השיר ירושלים של זהב
(הוחלף כנראה בשיר לו יהי שרה נתנאלה).
  •  
אין When
2:57:35-3:00:39 יהודי שינדלר המקוריים ואלה ששיחקו את תפקידם בסרט נפגשים יחד בהר הרצל במקום שבו נקבר אוסקר שינדלר ומניחים אבן על קברו. (התמונות בצבע). מוזיקה יהודית בניגון הכנר יצחק פרלמן. אשר אף ניגן לאורך כל הסרט.
  •  
אין When
3:00:40-3:01:07 יותר מששת אלפים צאצאים מרשימת שינדלר חיים היום במדינת ישראל. מוזיקה יהודית בניגון הכנר יצחק פרלמן. אשר אף ניגן לאורך כל הסרט.
  •  
אין When
3:01:08-3:01:17 הסרט לזכרם של למעלה מ- 6 מיליון היהודים אשר נרצחו בשואה. המוזיקה היהודית פסנתר וכינורות . פסנתר וכינורות אין When
 
 
המשך צפייה מהנה!

 

<<< חזרה לדף קודם                                                                                                      המשך בעמוד הבא >>>



 
 
לייבסיטי - בניית אתרים